Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

Wise Greece: ένα χέρι βοηθείας στους φτωχούς

WISE GREECEΣήμερα η Wise Greece έχει ένα δίκτυο 100 παραγωγών, σχεδιάζει τη σταδιακή συνεργασία με ακόμη 50 και διαθέτει περίπου 70 σημεία πώλησης για περισσότερα από 700 προϊόντα τους

Ακόμη και η κατάκτηση της πιο ψηλής κορφής ξεκινά με ένα βήμα.
Αυτό το κινέζικο ρητό μάς ήρθε στον νου καθώς η Ελπίδα Ταπρανζή, πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Wise Greece, μας είπε ότι το πιο δύσκολο πράγμα που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν το να πείσουν τον πρώτο παραγωγό να συνεργαστεί μαζί τους.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά, η πρωτοβουλία που αγοράζει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα από Ελληνες παραγωγούς και τα διαθέτει σε ειδικά σημεία καταστημάτων με το σήμα της, ώστε να προωθήσει την ελληνική παραγωγή και με τα κέρδη της να αγοράσει τρόφιμα για όσους τα στερούνται, αποδεικνύει ότι όχι απλώς υπάρχουν συνειδητοποιημένοι καταναλωτές στην Ελλάδα, αλλά επιπλέον ότι η εξαιρετική ποιότητα είναι ανταγωνιστική και εξαγώγιμη, συνδυασμός που βοηθά πολλούς συνανθρώπους μας να εξασφαλίζουν τουλάχιστον ένα πιάτο φαγητό…
«Περάσαμε από σαράντα κύματα μέχρι να πιστέψουν ότι κάνουμε αυτό που λέμε, να αγοράζουμε αλλά και να προσφέρουμε… Στην αρχή δεν βρίσκαμε ούτε έναν παραγωγό… “Σιγά μη βγάλετε κέρδος να αγοράσετε τρόφιμα για αυτούς που έχουν ανάγκη”, μας έλεγαν. Στην πορεία γνωρίσαμε πολλούς νέους παραγωγούς, με σπουδές στο εξωτερικό που είχαν γνωρίσει αντίστοιχα εγχειρήματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας και ήταν πιο συνεργάσιμοι», μας λέει η κ. Ταπρανζή προς επίρρωση του ότι «κάθε αρχή και δύσκολη».
Σήμερα η Wise Greece έχει ένα δίκτυο 100 παραγωγών και σχεδιάζει τη σταδιακή συνεργασία με ακόμη 50.
Διαθέτει σε περίπου 70 σημεία πώλησης περισσότερα από 700 προϊόντα τους,«πραγματικά το ένα καλύτερο από το άλλο, επειδή είναι δημιουργικά προϊόντα, πέρα από τα κλασικά, όπως είναι για παράδειγμα η σάλτσα “χωριάτικη σαλάτα”, το άλειμμα “μουσακά” (βάλαμε αυτές τις γεύσεις σε ένα βάζο), αναμνηστικές κάρτες γεμιστές με βότανα και προϊόντα ελληνικής πατέντας, όπως τα έτοιμα κοκτέιλ με βάση το ούζο…», λέει με ενθουσιασμό προσθέτοντας πως έχουν βραβευτεί για την αισθητική της συσκευασίας τους.

Συνδυασμός

Η ιδέα πίσω από το εγχείρημα;
«Σχεδόν τρία εκατομμύρια Ελληνες ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και περισσότεροι από 500.000 άνθρωποι στηρίζονται στα συσσίτια για να εξασφαλίσουν ένα πιάτο φαΐ, ενώ από την άλλη ο μικρός παραγωγός δεν ξέρει πώς να προωθήσει τα προϊόντα του. Σκεφτήκαμε να συνδυάσουμε αυτά τα δύο γεγονότα και το κέρδος να το μετατρέψουμε σε τρόφιμα και να το δίνουμε εκεί όπου υπάρχει μεγάλη ανάγκη.
»Τα τρόφιμα τα αγοράζουμε και πάλι από τους παραγωγούς μας σε μεγάλες συσκευασίες για να μειωθεί το κόστος συσκευασίας κι έτσι τους υποστηρίζουμε διπλά, ενώ έχουμε μια μεγάλη λίστα από ιδρύματα, κοινωνικά παντοπωλεία, συσσίτια, ορφανοτροφεία, δομές για πρόσφυγες που στηρίζουμε. Και μάλιστα μαγειρεύουμε κιόλας, προσφέροντας έτοιμα θρεπτικά γεύματα για αυτούς που τα έχουν ανάγκη.
»Επιπλέον προσπαθούμε διαρκώς να βρίσκουμε καινούργια σημεία πώλησης –παντοπωλεία, μίνι μάρκετ, εστιατόρια, ντελικατέσεν– και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας στο εξωτερικό, όπου εκτός από 7 ευρωπαϊκές χώρες κάνουμε τα πρώτα μας δειλά βήματα και στις ΗΠΑ. Στόχος μας, η προώθηση της φιλοσοφίας του κοινωνικού σκοπού, ότι δεν αγοράζεις απλά ένα ποιοτικό προϊόν αλλά βοηθάς έναν άνθρωπο να μην πάει νηστικός για ύπνο το βράδυ».
Με αυτό το σκεπτικό έχουν προσφέρει τα τελευταία 2,5 χρόνια σχεδόν 4 τόνους τροφίμων και 20.000 μερίδες φαγητού για τις ανάγκες σίτισης ευπαθών ομάδων, δημιουργώντας πολλαπλό κέρδος για την ελληνική οικονομία, δράση για την οποία εργάζονται 3 άτομα και τιμήθηκε πέρσι και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Στα σχέδιά τους εκτός από την επέκταση των σημείων πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό είναι και η καταπολέμηση της ανεργίας, ώστε οι άνθρωποι που προωθούν τα προϊόντα της να εξασφαλίζουν είτε τα τρόφιμα της οικογένειάς τους είτε ένα εισόδημα.
Πηγή www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου