Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2016

Εργολάβοι της εξαπάτησης!

Με ψεύτικα στοιχεία η ΝΔ μίλησε για διαρροή μαθητών από τα δημόσια στα ιδιωτικά σχολεία | EUROKINISSI
Για «έκρηξη» εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία έκανε λόγο ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Συγκεκριμένα σε δήλωσή του ο κ. Χαρακόπουλος ανέφερε ότι «Η εκτίναξη των εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία, την ώρα που το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας συρρικνώνεται, καθρεπτίζει την απαξίωση που επέφεραν οι αποφάσεις τις κυβέρνησης στη δημόσια εκπαίδευση. Τα στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό που προέρχονται από το σύστημα MySchool του "ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ" και είδαν το φως της δημοσιότητας, είναι αποκαλυπτικά. Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών στα ιδιωτικά Γυμνάσια κατά 55% σε σχέση με πέρυσι. Από 5.912 μαθητές που φοιτούσαν το 2015 – 2016 ο αριθμός σκαρφάλωσε στους 9.189 εφέτος».
Ιδιαίτερα σε περιόδους αναταράξεων στη δημόσια εκπαίδευση παράγεται, διαχέεται και εγχαράσσεται ένας κυρίαρχος λόγος που συστηματικά προβάλλει από τη μια τα «υψηλά ποσοστά επιτυχίας των ιδιωτικών σε σχέση με τα δημόσια» και από την άλλη την «αύξηση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων».
Άλλες φορές η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των μαθητών στην πορεία πρόσβασης για το Πανεπιστήμιο δίνει την ευκαιρία για την ανάδυση και την προβολή ενός αναγεννησιακού λόγου υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι μαθητές της οποίας παρουσιάζονται με αυξημένα ποσοστά στους καταλόγους επιτυχίας και με μειωμένα ποσοστά στους καταλόγους αποτυχίας, σε σύγκριση πάντοτε με τους μαθητές των δημόσιων σχολείων.
Πρόκειται για έναν λόγο που κηδεμονεύεται από τους τίτλους των ΜΜΕ και νομιμοποιείται στις κατασκευασμένες απαντήσεις της κοινής γνώμης, καθώς χρόνια τώρα έχει εγγραφεί στον σκληρό δίσκο των πεποιθήσεών της και αποτελεί τμήμα της ιδεολογικής της «γκαρνταρόμπας».
Συνήθως προβάλλονται τα ποσοστά επιτυχίας μιας σειράς γνωστών ιδιωτικών σχολείων και για το εύπεπτο του πράγματος παρουσιάζονται στα ΜΜΕ διαφημιστικές καταχωρίσεις στις οποίες ορισμένα ιδιωτικά σχολεία, «ευλογώντας τα γένια τους», συνοψίζουν τα υψηλά ποσοστά της επιτυχίας τους που «υπερέχουν κατά πολύ του πανελληνίου δείκτη», δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στους τεχνικούς της κοινής γνώμης να ξεσκονίσουν τα λιβανιστήρια τους «για τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας των ιδιωτικών σε σχέση με τα δημόσια, γεγονός που βαραίνει στην απόφαση όλο και περισσότερων γονέων να επιλέγουν τα πρώτα για τις σπουδές των γόνων τους».

Εξαπάτηση

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός, επισημαίνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) Μιχάλης Κουρουτός, από τότε που ο πρώην Υπουργός Παιδείας (ΝΔ) Κ. Αρβανιτόπουλος (ΝΔ) ήταν υπεύθυνος «για τον ακρωτηριασμό της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης με την κατάργηση των 50 πιο εμπορικών ειδικοτήτων της, προκειμένου να δοθούν ως δώρο στους φίλα προσκείμενους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Ταυτόχρονα, σε ό, τι αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση, κατάργησε κρίσιμα άρθρα εκτελεστικών του Συντάγματος νόμων με αποτέλεσμα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια από χώρους παροχής δημόσιου αγαθού (όπως το Σύνταγμα ορίζει) να μεταβληθούν σε αμιγείς επιχειρήσεις, χωρίς κανένα έλεγχο της Πολιτείας».
Τώρα ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος δεν διστάζει, βασιζόμενος σε ελλιπή στοιχεία, να δηλώσει ότι μειώθηκαν οι μαθητές των δημόσιων και αυξήθηκαν  αυτοί των ιδιωτικών σχολείων. Τα στοιχεία αυτά τα πήρε από το σύστημα MySchool του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
Ωστόσο, παρέλειψε εντέχνως να πεί ότι, ενώ το έτος 2015-16 η δήλωση στοιχείων για τα ιδιωτικά σχολεία ήταν προαιρετική, για φέτος είναι υποχρεωτική. Για παράδειγμα, πέρσι λιγότερο από το ένα τρίτο των ιδιωτικών γυμνασίων δήλωσε αριθμό μαθητών. Επομένως, οι 5.912 μαθητές που ανέφερε ως «επίσημο» νούμερο για το 2015-16 ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα, καθώς ο αριθμός τους είναι κατ' ελάχιστον διπλάσιος!
Είναι προφανές ότι δήλωση του στελέχους της ΝΔ είναι στοχευμένη και υπηρετεί την ιδιότυπη πολιτικοεπιχειρηματική και μιντιακή συμμαχία που θέλει να διαλύσει τη δημόσια παιδεία και να επιβάλλει συνθήκες απόλυτης εκπαιδευτικής ανισότητας στην κοινωνία.
Συνθήκες που θέλουν μόνο τα παιδιά των ολίγων να απολαμβάνουν το εκπαιδευτικό αγαθό, τίτλους σπουδών υψηλής αξίας και ανταπόκρισης στην αγορά εργασίας και τα παιδιά των πολλών να ακολουθούν τη σκληρή μοίρα των γονιών τους. Ανεργία, μετανάστευση και υποαπασχόληση.
Με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει: «Ο κ. Χαρακόπουλος,  στο γνωστό ρόλο ατζέντη συμφερόντων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, χρησιμοποίησε λάθος στοιχεία σχετικά με την υποτιθέμενη αύξηση των εγγραφών στα ιδιωτικά Γυμνάσια φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά και νόμιζε ότι βρήκε την κατάλληλη αφορμή να εξαπολύσει μια ακόμη επίθεση  στη δημόσια εκπαίδευση, που η παράταξή του «αγαπάει να μισεί» περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Όταν κατάλαβε την γκάφα του και ότι έπεσε θύμα κακού πληροφοριοδότη  προέβη σε διορθωτική αυτοδιάψευση.
»Kάλλιο αργά παρά ποτέ αρκεί πέρα από το ρόλο να κατεβάσει και το έργο. Του ευχόμαστε να είναι πολύ πιο προσεκτικός στο μέλλον και λιγότερο εύπιστος σε πάσης φύσεως  μυθοπλασίες. Το ίδιο ελπίζουμε να πράξουν και τα φιλικά προς τη Νέα Δημοκρατία ΜΜΕ που κι αυτά έπεσαν με τη σειρά τους θύματα της παραπληροφόρησης του κ. Χαρακόπουλου».

Η κατάσταση

Η ιδιωτική εκπαίδευση στη χώρα μας ποτέ δεν κατάφερε να προσελκύσει μεγάλο αριθμό μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς συνολικά λιγότεροι από 6 – 7 στους 100 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Μάλιστα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία φοιτά το 99%, ενώ στα ιδιωτικά σχολεία φοιτά μόλις το 1% (γεγονός που σίγουρα θα αλλάξει το επόμενο χρονικό διάστημα σε όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης με τις νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας που αφαιρούν ολόκληρους τομείς από τα Επαγγελματικά Λύκεια).
Η επίσημη Στατιστική της Εκπαίδευσης δεν μας πληροφορεί, βέβαια, για την κοινωνική προέλευση των μαθητών που φοιτούν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Είναι όμως πρόδηλο πως για να μπορεί μια οικογένεια να πληρώνει τον χρόνο 6.000 – 10.000 ευρώ ετησίως, κατά μέσο όρο, μόνο για τα δίδακτρα ενός γόνου της, πρέπει να έχει αρκετά υψηλό εισόδημα.
Είμαστε, λοιπόν, πολύ κοντά στην πραγματικότητα αν ισχυριστούμε πως τα μεσαία αστικά στρώματα συγκροτούν συστηματικά και σε μεγάλη έκταση την πελατεία των ιδιωτικών σχολείων.

Η πραγματικότητα

Πόσο, όμως, αλήθεια απέχουν οι επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων και ποια είναι τα αθέατα χαρακτηριστικά που συγκροτούν τις όποιες επιτυχίες των πρώτων;
Ας ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα μια και καλή.
Η φοίτηση σε ιδιωτικό σχολείο, από μόνη της, σε καμιά περίπτωση δεν συνεπάγεται υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας σε σχέση με το δημόσιο σχολείο ούτε συνδέεται με εξασφαλισμένα ποσοστά επιτυχίας των τροφίμων του.
Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των μαθητών όλων των ιδιωτικών σχολείων αποδεικνύει ότι η φοίτηση σ" αυτά δεν «εξασφαλίζει» de facto την επιτυχία στις εξετάσεις, παρά μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που οι ευνοημένοι, οικονομικά, κοινωνικά και μορφωτικά μαθητές επιλέγουν την αναπαραγωγή τους μέσα από τα ιδιωτικά σχολεία του «κοινωνικού διαχωρισμού», δηλαδή εκείνα τα πανάκριβα-«αριστοκρατικά» που λειτουργούν στη βάση αναπαραγωγής των γόνων της «αριστοκρατίας».
Να θυμίσουμε ακόμη ότι οι υψηλές σχολικές επιδόσεις και η σχολική επιτυχία των μαθητών ορισμένων πασίγνωστων ιδιωτικών σχολείων συντελείται, σε κάθε περίπτωση, με τη διαμεσολάβηση του κοινωνικού – οικονομικού background των υποψηφίων, και όχι μέσω της «υψηλότερης» ποιότητας των ιδιωτικών σχολείων.
Γι' αυτόν εξάλλου τον λόγο υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις και άλλα που η «φαεθόντεια πτήση» τους τα αναπαύει στον «πάτο» της σειράς. Είναι από τη μια εκείνα που οφείλουν την επιτυχία τους στο μορφωτικό «πλεονέκτημα» μαθητών με «οικονομική – κοινωνική προίκα» που απλά την αναπαράγουν και τη «νομιμοποιούν» και από την άλλη εκείνα που απευθύνονται ως «λύση ανάγκης» σε «κοινούς» υποψηφίους.
Πηγή www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου