Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

Εκπομπές ρύπων, πομπές ηγετών

«Μεξικανική Μονομαχία» των Ευρωπαίων για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα«H “Μεξικάνικη Μονομαχία” των Ευρωπαίων για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα των εθνικών τους κατασκευαστών» γράφει η λεζάντα του σκίτσου*

Γαργάρα επιχειρούν να κάνουν το καθολικό αίτημα των Ευρωπαίων πολιτών και τις υποσχέσεις της Κομισιόν μετά το σκάνδαλο Dieselgate για πιο καθαρά αυτοκίνητα και αδιάβλητους ελέγχους στις εκπομπές ρύπων κάποιες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Ντοκουμέντα που απέκτησε και δημοσιοποίησε χθες η οργάνωση βιώσιμων μεταφορών Transport & Enviroment (Τ&Ε) αποκαλύπτουν ότι οι υποταγμένες στα λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μπλοκάρουν τα εξαγγελθέντα σχέδια για ανεξάρτητους ελέγχους στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, αδιαφορώντας για το περίπου μισό εκατομμύριο Ευρωπαίων που πεθαίνει κάθε χρόνο πρόωρα εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Μετά την περσινή αποκάλυψη του παράνομου λογισμικού στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων στους εκπεμπόμενους ρύπους και τα έβγαζε πεντακάθαρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την ενίσχυση των αρμόδιων επιστημονικών υπηρεσιών της Ε.Ε. (Joint Research Centre) προκειμένου αυτές να μπορούν να ελέγχουν χωριστά από τις εθνικές αρχές τα οχήματα.
Η πρόταση αυτή ήταν απόλυτα λογική με δεδομένο ότι αρκετές από τις αρμόδιες εθνικές αρχές ελέγχου… αμείβονται σήμερα από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες τις οποίες υποτίθεται ότι ελέγχουν και κάνουν βεβαίως τα στραβά μάτια.
Για την ακρίβεια τα… θεόστραβα, αφού εξαιτίας αυτού του «ιδιότυπου» καθεστώτος εθνικών ελέγχων μέχρι σήμερα, έναν και πλέον χρόνο από την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate, μόνο το 20% από τα 26 εκατομμύρια ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης θα μπορούσαν να επιδιορθωθούν με βάση τις ανακλήσεις που έχουν ανακοινωθεί.
Τα περισσότερα εξ αυτών είναι της VW, ενώ 660.000 οχήματα των Renault, Fiat, Opel και Mercedes αποτελούν αντικείμενο εθελοντικής ανάκλησης - αν δηλαδή ο πελάτης ζητήσει επιδιόρθωσή τους.
Δηλαδή το υπόλοιπο 80%, περί τα 20 εκατομμύρια ρυπογόνα ντιζελοκίνητα συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθερα και να ρυπαίνουν ανενόχλητα παρότι παράγουν τριπλάσιους από τους κανονικού ρύπους οξειδίων του αζώτου.
Αύριο οι υπουργοί Μεταφορών της Ε.Ε. συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες προκειμένου να συζητήσουν το αίτημα για αλλαγή των κανονισμών στους ελέγχους των ρύπων.
Τα ντοκουμέντα που αποκάλυψε η T&E δείχνουν ότι οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. (εκτός της Γαλλίας και της Δανίας) σχεδιάζουν να αποδυναμώσουν τις προτάσεις για αυστηρότερους ελέγχους.
Επιδιώκουν συγκεκριμένα να εξαφανίσουν την πρόταση της Κομισιόν για ανεξάρτητους ελέγχους και δράση όταν εντοπίζεται κάτι παράνομο από ευρωπαϊκή αρχή, αφαιρώντας την από το προς ψήφιση σχέδιο, και να διατηρήσουν επί της ουσίας το σημερινό αποτυχημένο καθεστώς.
Οι κυβερνήσεις σχεδιάζουν ακόμη να «νερώσουν» και τις προτάσεις για κοινό τρόπο ελέγχου των ρύπων από τις εθνικές αρχές και έλεγχο των τελευταίων από τις ευρωπαϊκές.
«Υπάρχει μια «μεξικάνικη μονομαχία»* με τις κυβερνήσεις να φοβούνται να δράσουν εναντίον των δόλιων αυτοκινητοβιομηχανιών τους μήπως αυτές χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους», καυτηρίασε η Τζούλια Πολισκάνοβα, εκπρόσωπος της Τ&Ε.

Το διοξείδιο

Ας σημειωθεί ότι προχθές η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της υιοθέτησης μιας ανεξάρτητης ελεγκτικής αρχής στην Ε.Ε. όπως η αμερικανική ΕΡΑ.
Την περασμένη εβδομάδα ακόμη το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι οι θάνατοι που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση άγγιξαν τους 467.000 ετησίως, 70.000 από αυτούς τους θανάτους είναι αποτέλεσμα εκπομπών του διοξειδίου του αζώτου, το 94% του οποίου οφείλεται στις συγκοινωνίες.
*Μεξικάνικη μονομαχία: έκφραση για την αντιπαράθεση μεταξύ δύο ή περισσότερων πλευρών στην οποία κανείς δεν μπορεί να προχωρήσει ή να υποχωρήσει χωρίς να κινδυνεύσει να χάσει το κεφάλι του. Η πιο συνήθης αποτύπωσή της είναι στα φιλμ γουέστερν όπου πολλοί αντιμαχόμενοι κρατούν ο ένας τον άλλο με την απειλή όπλου.
Πηγή www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου