Αγώνας δρόμου στην Ιόνια οδό


Ιόνια ΟδόςEUROKINISSI

Στο τέλος Μαρτίου προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία η Ιόνια οδός, ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, και καταβάλλονται προσπάθειες για να παραδοθούν νωρίτερα, ίσως και στο τέλος του χρόνου, περίπου 60 χλμ. από τη Γαβρολίμνη ώς την Αμφιλοχία Αιτωλοακαρνανίας.
Τα έργα, όπου δουλεύουν περίπου 2.200 άτομα, προχωρούν με πρωτόγνωρους ρυθμούς και στα τέλη Οκτωβρίου, οπότε έγινε η τελευταία επίσημη πιστοποίηση, είχαν φτάσει στο 86% και πλέον σήμερα πλησιάζουν στο 90%.
Ο οδικός άξονας των 196 χλμ., που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά για την ανάπτυξη της δυτικής Ελλάδας, θα ενώσει την Αθήνα με τα Γιάννενα σε λιγότερο από τρεισήμισι ώρες και με το Αγρίνιο σε δυόμισι.
Θα διαθέτει πέντε μεγάλες γέφυρες στον Εύηνο, στο Μενίδι, στον Γυμνοπόταμο, στις τοποθεσίες Τσαγκαρόπουλου και Κρυφοβού, καθώς και τέσσερις σήραγγες συνολικού μήκους 12 χλμ.
Από αυτές ξεχωρίζει η δίδυμη σήραγγα στην Κλόκοβα, κοντά στη Ρίζα Αντιρρίου, με μήκος σχεδόν έξι χιλιόμετρα, που ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 και κατασκευάστηκε μέσα σε 13 μήνες, διεκδικώντας «διεθνές βραβείο ταχύτητας», όπως σημείωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επιθεώρηση των εργοταξίων του αυτοκινητόδρομου.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για τα έργα αποδείχθηκαν οι απαλλοτριώσεις των χώρων, οι οποίες με βάση τη σύμβαση έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2008.
Επτά χρόνια αργότερα χρειάστηκε να νοικιαστούν 1.746 στρέμματα γης από 363 ιδιοκτήτες για να προχωρήσουν τα έργα! Ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να εκδοθεί η τελευταία δικαστική απόφαση για ιδιοκτησία στη θέση Αυγό, κοντά στα Γιάννενα.
Μετ’ εμποδίων προχωρούν τα έργα σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό που δεν είχαν ενταχθεί στους αρχικούς σχεδιασμούς, ενώ με καθυστερήσεις γίνεται η κατασκευή του σημαντικού άξονα Αμβρακία-Ακτιο, που ξεκίνησε το 2006 ως κλασικό δημόσιο έργο, αλλά έχει υπερβάσεις στον προϋπολογισμό και είναι εκτός χρονοδιαγράμματος, κυρίως στο τέταρτο τμήμα του.
Θα χρειαστεί να προκηρυχθεί νέα εργολαβία για να καλυφθούν τα κενά των προηγούμενων, όπως είπε χθες ο υπουργός Υποδομών.

Οι διαγωνισμοί

Ο Χρήστος Σπίρτζης ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους και για το τμήμα Πάτρα-Πύργος, που είχε αφαιρεθεί τον Δεκέμβριο του 2013 από την Ολυμπία οδό με προοπτική να επαναδημοπρατηθεί σε έξι μήνες.
Η νομοθετική δέσμευση δεν τηρήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και η σημερινή ηγεσία του υπουργείου το προωθεί με οκτώ χωριστές εργολαβίες.
Εχουν ήδη γίνει οι τρεις πρώτοι διαγωνισμοί και σε λίγες ημέρες γίνονται άλλοι δύο, αλλά με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα που ψηφίστηκε τον Αύγουστο.
Με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών θα υποβληθεί στις Βρυξέλλες ο φάκελος ολόκληρου του έργου για να εγκριθεί η χρηματοδότησή του, ενώ ο υπουργός υποσχέθηκε ότι και οι οκτώ συμβάσεις με τους αναδόχους θα έχουν υπογραφεί ώς τον Απρίλιο.
Πηγή www.efsyn.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Στον βούρκο χωρίς αναπνευστήρα

«Ο βασιλιάς είναι γυμνός» -εντός και εκτός της χώρας. Θα επιβιώσει των εκλογών του 2020 ο Μητσοτάκης;

Παφίλης στη Βουλή: «Ο Λασκαρίδης σας *** πατόκορφα» (βίντεο)