Δικαιώθηκαν οι διαπομπευμένες οροθετικές γυναίκες – Αθωωτική η απόφαση του δικαστηρίου



Ρεπορτάζ: Δανάη Κισκήρα Μπαρτσώκα 
Αθώες κρίθηκαν από το 4ο Τριμελές Πλημμελειοδικείο οι οροθετικές γυναίκες οι οποίες διαπομπεύτηκαν το 2012 από τον τότε υπουργό Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο.
Οι κατηγορούμενες ήταν αντιμέτωπες με τα αδικήματα της βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης κατά συρροή και της παράβασης του νόμου περί εκδιδόμενων γυναικώνΤρεις από τις 11 γυναίκες που κατηγορούνταν δεν βρίσκονται πλέον στην ζωή.
Με τις απολογίες των γυναικών ξεκίνησε σήμερα η ακροαματική διαδικάσια, ενώ ακολούθησαν οι αγορεύσεις των δικηγόρων.
«Εδώ και 4 χρόνια δεν μπορώ να κοιμηθώ. Στο ίντερνετ βλέπω συνέχεια τα’ όνομά μου. Δεν έχω σκοτώσει, δεν έχω κλέψει… Θέλω να κατεβούν οι φωτογραφίες από το ιντερνετ» κατέθεσε η μία εκ των αθωωθέντων.
«Προσφέρω εθελοντικά εργασία η ζωή μου έχει μια προοπτική πλέον. Όμως όταν προσπάθησα να βρω δουλειά μπροστά μου βρέθηκε αυτή η υπόθεση. Φοβάμαι κάθε φορά που προσπαθώ να κάνω σχέση με καινούργιους ανθρώπους πως αυτό θα εμφανίζεται εμπόδιο μπροστά μου. Με έχει στιγματίσει όλο αυτό. Δεν είμαι άνθρωπος που μπορεί να κάνει κακό».
Εισαγγελέας: Όταν σας είπαν να σας πάρουν αίμα, πως αντιδράσατε, καταλάβατε τι σας ζητούσαν;
Μία εκ των κατηγορουμένων: Ναι κατάλαβα τι μου ζητούσαν, το γιατί το ζητούσαν δεν κατάλαβα.
Δεν ήξερα πως είμαι οροθετική γιατί να το μάθω μ’ αυτόνν τον τρόπο;
Πρόεδρος: Θα καταλάβαινε κανείς εκείνη την περίοδο πως είστε χρήστης τοξικών ουσιών;
Μία εκ των κατηγορουμένων: Μα ο,τι και να πω εγώ οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. Τα χέρια μου τα πόδια μου ήταν γεμάτα μελανιές. Φαινόταν.
«Εμείς ήμασταν χρήστριες. Δεν με συνέλαβαν γιατί με βρήκαν σε κάποιο ξενοδοχείο ή οίκο ανοχής. Όταν είσαι χρήστης δεν υπάρχει αυτό που εσείς αντιλαμβάνεστε σαν συναίνεση. Εδώ έχουμε να κάνουμε με συναίνεση προκειμένου να γίνει η εξέταση οροθετικότητας. Ένας χρήστης θα υπογράψει ο,τι του δώσουν, αλλιώς θα θεωρηθεί αντίσταση κατά της αρχής. Ως χρήστρια θα υπέγραφα ό,τι μου έδιναν για να φύγω, να πάω να κάνω τη δόση μου. Η ίδια καταπατούσα τα δικαιώματά μου. Αυτό όμως δεν κάνει εκείνους νόμιμους».
Εισαγγελέας: Υποχρεωθήκατε όσο ήσασταν χρήστρια να συνευρεθείτε με κάποια άτομα προκειμένου να βρείτε χρήματα;
Μία εκ των κατηγορουμένων: Μέχρι να μάθω πως ήμουν οροθετική ναι. Δεν είχα άλλον τρόπο να βρω χρήματα. Πάντα όμως με προφύλαξη. Δεν ήμουν σε κάποιο οίκο ανοχής ή κάτι άλλο.
Κατά την αγόρευσή του ο Εισαγγελέας είπε χαρακτηριστικά πως «δεν προέκυψε ουδόλως ότι εκδίδονταν, ουδόλως ότι ερχόντουσαν σε σαρκική επαφή χωρίς χρήση προφυλακτικού με άλλα άτομα, ουδόλως -εκτός της πρώτης κατηγορούμενης- ότι γνώριζαν την οροθετικότητά τους. Προϋπόθεση για πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης είναι ο δόλος, η μη χρήση προφύλαξης. Δεν χρειάζεται να επεκταθώ περαιτέρω. Ζητώ να παύσει η ποινική δίωξη για όσες έχουν αποβιώσει και να αθωωθούν οι υπόλοιπες κατηγορούμενες»
Από την πλευρά τους, οι δικηγόροι υπεράσπισης τόνισαν πως «η οροθετικότητα δεν είναι ποινικό αδίκημα»και επεσήμαναν πως δεν εμφανίστηκε κανένας μάρτυρας προκειμένου να καταθέσει πως συνευρέθηκε με κάποια εκ των κατηγορουμένων, παρόλο που οι εισαγγελικές αρχές αναζήτησαν τέτοιους μάρτυρες, «κι αυτό λέει κάτι» είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος κ. Φαρμακίδης. Παράλληλα αναφέρθηκαν την διαδικασία που ακολουθήθηκε και τόνισαν πως κατά τη διάρκειά της«παραβιάστηκε κάθε έννοια δικαίου».
«Η στάση του κυρίου Εισαγγελέα δεν αθωώνει απλώς, δικαιώνει τα άτομα αυτά που διαπομπευτήκαν και δέχτηκαν δημόσιο κανιβαλισμό, αυτά τα άτομα που ακόμα και ο γιατρός παρανόμως βγήκε στα κανάλια και μίλησε για όλα αυτά ενώ δεν επιτρεπόταν», είπε χαρακτηριστικά η δικηγόρος υπεράσπισης κ. Κούρτοβικ.
«Το κατηγορητήριο ήταν κατασκευασμένο. Κανείς δεν ήταν μαζί της κατά την ώρα της σύλληψης , ούτε εκδίδονταν. Κανείς δεν επιβεβαίωσε πότε τίποτα τέτοιο», ανέφερε κατά την αγόρευσή της η δικηγόρος υπεράσπισης κ. Σπαθανά και έκλεισε την αγόρευσή της λέγοντας:
«Αναδείχθηκαν οι παθογένειες του συστήματος της εκτελεστική εξουσίας, παραβιάζοντας το τεκμήριο της αθωότητας. Πως γίνεται η διαρροή στον τύπο πριν κάν φτάσουν όλα αυτά στο δικαστήριο. Είναι ντροπή για τον πολιτισμό, για τηνδικαιοσύνη και την δημοκρατία. Η αστυνομία αντικατέστησε εσάς κύριοι Δικαστές.Ποιος θα αποκαταστήσει την βλάβη αυτών των παιδιών που στοχοποιήθηκαν και διασύρθηκαν για να εξυπηρετήσουν συμφέροντα άλλων; Εσείς».
Το δικαστήριο μετά από αίτημα της υπεράσπισης, έκρινε ότι πλέον καταργεί την εισαγγελική διάταξη με την οποία δημοσιοποιήθηκαν τα προσωπικά στοιχεία των διαπομπευμένων γυναικών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Στον βούρκο χωρίς αναπνευστήρα

«Ο βασιλιάς είναι γυμνός» -εντός και εκτός της χώρας. Θα επιβιώσει των εκλογών του 2020 ο Μητσοτάκης;

Συνταγή εμφυλίου στα ΑΕΙ