Τρίτη, 23 Μαΐου 2017

Νίκος Μωραΐτης: Αγοράζεις ΜΜΕ; Τη ΝΔ τη ρώτησες;

























Είναι λογικό ένα κόμμα να εκδίδει επίσημες ανακοινώσεις κάθε φορά που ένας επιχειρηματίας αγοράζει ένα ραδιόφωνο, μία τηλεόραση, μία εφημερίδα; Όχι, εκτός αν μιλάμε για την Ελλάδα και αν το κόμμα αυτό έχει μάθει όλα τα ΜΜΕ να του ανήκουν.
του Νίκου Μωραΐτη
Δεν πρόλαβε να ανακοινωθεί η εξαγορά μετοχών του MEGA του επιχειρηματία Φώτη Μπόμπολα, δεν πρόλαβε καν να γίνει γνωστό το όνομα του αγοραστή, και η Νέα Δημοκρατία εξέδωσε ανακοίνωση:
«Χέρι – χέρι κινείται παλιά και νέα διαπλοκή με τις ευλογίες της Κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου και την ανοχή των ανακεφαλαιοποιημένων από το ελληνικό Δημόσιο, διοικήσεων των τραπέζων. Η συμφωνία Μπόμπολα – Σαββίδη, για την εξαγορά του 20% του MEGA αποτελεί μια ακόμη συντονισμένη προσπάθεια των παραδοσιακών, αλλά και των νεότερων πυλώνων της διαπλοκής να ελέγξουν την ενημέρωση εις βάρος της Δημοκρατίας, του πλουραλισμού και των Ελλήνων πολιτών».
Έτσι ξεκινά η μακροσκελής ανακοίνωση της ΝΔ, κι ενώ τη διαβάζω, σκέφτομαι το πολύ απλό: Είναι λογικό ένα κόμμα να εκδίδει επίσημες ανακοινώσεις κάθε φορά που ένας επιχειρηματίας αγοράζει ένα ραδιόφωνο, μία τηλεόραση, μία εφημερίδα; Τι ακριβώς είναι η ΝΔ; Το ΕΣΡ, η ΕΣΗΕΑ ή… ο Σύλλογος Βιομηχάνων;
Αν η ΝΔ συνεχίζει να είναι κόμμα, τότε μιλάμε για τον παραλογισμό σε όλο του το μεγαλείο, αλλά και για μία αληθινή αποκάλυψη για το πώς βλέπει η αξιωματική αντιπολίτευση τα ΜΜΕ.
Και δεν βρίσκεται ένας – ένας μόνο- εκεί στα γραφεία της ΝΔ, στο επιτελείο του… «πρώτου βιογραφικού της χώρας» να εξηγήσει το παράλογο. Να πει στον αρχηγό Κούλη ότι έτσι αντιδράς μόνο όταν κάτι σου ανήκει και σου το παίρνουν! Κι ότι, αντιδρώντας έτσι, αποκαλύπτεις ότι θεωρείς τα ΜΜΕ κτήμα σου!
Αυτή είναι όμως η ΝΔ, μαζί με τα υπολείμματα του διαλυμένου ΠΑΣΟΚ. Οι αληθινοί ιδιοκτήτες των μεγάλων συστημικών ΜΜΕ της χώρας.
Αυτών που έκρυψαν τα σκάνδαλα, αυτών που είδαν τραπεζικούς λογαριασμούς για τηλέφωνα, αυτών που εξέλεξαν «καταλληλότερους» και πανίβλακες, αυτών που πήραν ειδήσεις στο μαξιλάρι τους και εκπαιδεύτηκαν να λένε «τα νέα της Τρόικας», αυτών που λύσσαξαν το 2012 και το 2015 εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, αυτών που ήταν σε διατεταγμένη υπηρεσία στο Δημοψήφισμα.
Οι καιροί αλλάζουν όμως… Το κουτσό άλογο το βλέπουν οι επιχειρηματίες, όπως βλέπουν και ότι οι εντεταλμένες ειδήσεις τους δεν πουλάνε πια ούτε σε τηλεθέαση ούτε σε φύλλα εφημερίδων. Και, σίγουρα, το να έχει κάποιος την εναλλακτική να δει μία διαφορετική εκδοχή από την προαποφασισμένη της διαπλοκής των 7 και των 8 κάθε βράδυ, μόνο αντιδεοντολογικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Για τη ΝΔ, όμως, όλα αυτά δεν είναι μία νέα πιο συγκερασμένη μιντιακή πραγματικότητα αλλά η απειλή της μονοκρατορίας της στα ΜΜΕ. Γι’ αυτό και αντιδρά όπως κάθε φορά που ένας τοίχος του σάπιου οικοδομήματός της πέφτει: Με τη συμπεριφορά του ιδιοκτήτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου