Το Facebook έδωσε σε εταιρείες στοιχεία «ευάλωτων» καταναλωτών;

«Ναι μεν αλλά» η απάντηση της εταιρείας που μιλάει για παραπλανητικό δημοσίευμα | dreamstime.com
Θέμα έχει προκύψει με τις αποκαλύψεις της αυστραλιανής εφημερίδας «The Australian», η οποία υποστηρίζει ότι υπάρχει ερευνητικό έγγραφο που δείχνει ότι το Facebook χρησιμοποιεί τους έφηβους χρήστες και τα συναισθήματά τους για να προβάλει σχετικές διαφημίσεις. Για «παραπλάνηση» κάνει λόγο η εταιρεία, η οποία παραδέχεται ότι έχει διοχετεύσει στοιχεία σε διαφημιστικές εταιρείες.
Ένα ερευνητικό έγγραφο το οποίο αναφέρει σε δημοσίευμά της η αυστραλιανή εφημερίδα The Australian, χωρίς όμως να το έχει δημοσιεύσει, αποκαλύπτει πώς το Facebook χρησιμοποιεί τους έφηβους χρήστες και το πώς «νιώθουν» για να προβάλει σχετικές διαφημίσεις.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, το Facebook επιβεβαίωσε ότι τα πορίσματα της έρευνας που είχε διεξαγάγει τα διοχέτευσε σε διαφημιστικές εταιρείες, τονίζοντας ωστόσο ότι το κείμενο της αυστραλιανής εφημερίδας ήταν «παραπλανητικό».
«Το Facebook δεν προσφέρει εργαλεία για να στοχεύει ανθρώπους με βάση τη συναισθηματική τους κατάσταση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. «Η ανάλυση που διεξήγαγε ένας Αυστραλός ερευνητής είχε σκοπό να βοηθήσει τους διαφημιστές να καταλάβουν πώς εκφράζονται οι άνθρωποι στο Facebook. Δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ για διαφημιστικούς σκοπούς και βασίστηκε σε δεδομένα που είναι ανώνυμα και συγκεντρωτικά. Το Facebook χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη διαδικασία για την εξέταση των ερευνών που διεξάγουμε. Στη συγκεκριμένη έρευνα δεν ακολουθήθηκε αυτή τη διαδικασία και εξετάζουμε τις λεπτομέρειες ώστε να διορθώσουμε το λάθος».
Σύμφωνα με την Australian, την έκθεση διάβασαν διαφημιστές που εργάζονται σε μεγάλες τράπεζες της χώρας αυτής, ενώ συγγραφείς είναι τα στελέχη του Facebook Ντέιβιντ Φερνάντεζ και 'Αντι Σιν. Στο έγγραφο αναφέρεται ότι το Facebook έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί φωτογραφίες και άλλες αναρτήσεις χρηστών οι οποίοι μπορεί να νιώθουν «αγχωμένοι», «ηττημένοι», «ανήσυχοι», «νευρικοί», «ηλίθιοι», «συγκλονισμένοι», «ανόητοι» ή «αποτυχημένοι».
Η έρευνα κάλυπτε τους χρήστες του Facebook μόνο στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Το Facebook έχει δεχτεί στο παρελθόν έντονες κριτικές σχετικά με την εκμετάλλευση των αναρτήσεων των χρηστών για ερευνητικούς σκοπούς. Το 2014 είχε αποκαλυφθεί πως η εταιρεία είχε δείξει σκόπιμα συγκεκριμένο περιεχόμενο σε 70.000 χρήστες ώστε να διαπιστωθεί εάν θα μπορούσαν να χειραγωγηθούν τα συναισθήματά τους, αναφέρει στο δημοσίευμά του το BBC.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ,www.efsyn.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Στον βούρκο χωρίς αναπνευστήρα

«Ο βασιλιάς είναι γυμνός» -εντός και εκτός της χώρας. Θα επιβιώσει των εκλογών του 2020 ο Μητσοτάκης;

Συνταγή εμφυλίου στα ΑΕΙ