Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Τα αφεντικά γνώριζαν

Σήματα της VolkswagenAP Photo/Jens Meyer

Ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν, μα όχι μόνο γνώριζαν αλλά ήταν αυτοί που άναψαν το πράσινο φως για να ξεκινήσει η απάτη.
Ο λόγος για τα ανώτερα στελέχη της Volkswagen, τα οποία ακόμη και μετά την αποκάλυψη του Dieselgate τον Σεπτέμβριο του 2014 συνεχίζουν να λένε ότι δεν είχαν καμία συμμετοχή στο γνωστό σκάνδαλο παραποίησης των ελέγχων ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Εσωτερική ηλεκτρονική αλληλογραφία και υπομνήματα που αποκάλυψαν νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα οι New York Times, έδειξαν ότι οι μηχανικοί της Volkswagen ζητούσαν, σχεδόν από το ξεκίνημα του σκανδάλου, την έγκριση των ανωτέρων τους για να αρχίσουν να αναπτύσσουν το παράνομο λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των τεστ και έβγαζε τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας καθαρά.
Οι μηχανικοί καθιστούσαν από τότε σαφές ότι απαιτείται υπογραφή της κορυφής της διοίκησης πριν προχωρήσουν.
Η απαρχή της απάτης ανάγεται στα τέλη του 2006, όταν οι μηχανικοί της Volkswagen αντιλήφθηκαν ότι ο νέος πετρελαιοκινητήρας με τον οποίο φιλοδοξούσαν να ξανακερδίσουν την αμερικανική αγορά δεν πληρούσε τις περιβαλλοντικές διατάξεις των ΗΠΑ.
Τότε ανώτερα στελέχη της εταιρείας επινόησαν σχέδιο απόκρυψης.
Τον Μάιο του 2007 μια εσωτερική έκθεση για την πρόοδο του νέου ντιζελοκινητήρα σημείωνε ότι η έγκριση των υψηλών κλιμακίων για την «εκτός κύκλου λειτουργικότητα» είναι αναγκαία.
Η αναφερόμενη «εκτός κύκλου λειτουργικότητα» ήταν απλά ο κωδικός για το παράνομο λογισμικό που θα επέτρεπε στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW να παράγουν μεγαλύτερους ρύπους εκτός του προσομοιωμένου μοτίβου οδήγησης ή «κύκλου» (δηλαδή εκτός των εργαστηρίων που οι αρχές χρησιμοποιούσαν για τους ελέγχους).
Το ζήτημα των εκπομπών ρύπων ήταν όμως το βασικό θέμα και της συνάντησης ανώτερων στελεχών που πραγματοποιήθηκε εκείνη τη χρονιά.
Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν μεταξύ άλλων και
α) ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Ματίας Μίλερ -που ήταν τότε ο επικεφαλής σχεδιασμού προϊόντων,
β) ο τότε διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Βίντερκορν.
Η παρουσίαση που είχε ετοιμαστεί γι' αυτή τη συνάντηση περιείχε λεπτομερή σχέδια για την απόκρυψη των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της VW στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανόμενης της περιβόητης συσκευής αναστολής που αποτέλεσε το επίκεντρο του σκανδάλου.

«Σφιχτή λειτουργία εκπομπών»

Την εν λόγω συνάντηση είχε δρομολογήσει ο ίδιος ο Βίντερκορν όταν αντιλήφθηκε ότι ο νέος ντιζελοκινητήρας της VW δεν θα πληρούσε τις περιβαλλοντικές διατάξεις των ΗΠΑ.
Στην παρουσίαση που έγινε σε αυτή τη συνάντηση υπήρχε αναφορά σε μια λειτουργία με την επωνυμία «σφιχτή λειτουργία εκπομπών».
Ηταν ένας άλλος τρόπος περιγραφής του παράνομου λογισμικού.
Σύμφωνα με το έγγραφο που διέρρευσε, η «σφιχτή λειτουργία εκπομπών» θα εξασφάλιζε χαμηλές εκπομπές όταν το λογισμικό ανίχνευε διαδικασίες που χρησιμοποιούνται από τις αμερικανικές αρχές στα τεστ ρύπων.
Λίγο μετά την παραπάνω συνάντηση, οι μηχανικοί εγκατέστησαν το παράνομο λογισμικό στα μοντέλα που επρόκειτο να βγουν στην αγορά την επόμενη χρονιά.
Συνολικά η Volkswagen τοποθέτησε τη συσκευή αναστολής σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα μάρκας VW, Audi, Porsche που πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο.
Από την πλευρά της η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει ένδειξη ότι κάποιο στέλεχος είδε αυτήν την παρουσίαση.
Στην εσωτερική περίληψη που γράφηκε λίγο μετά τη συνάντηση δεν υπήρχε αναφορά στο παράνομο λογισμικό ενώ οι κ. Μίλερ, Βίντερκορν αρνήθηκαν ότι έπραξαν κάτι μεμπτό.
Ωστόσο, τόσο τα ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας όσο και συνεχιζόμενες έρευνες των αρχών δείχνουν ότι το σκάνδαλο αγγίζει πια την κορυφή της VW. Η επιχειρηματική κουλτούρα της Volkswagen (η κορυφή ελέγχει ασφυκτικά τη βάση), ο Βίντερκορν και άλλα ανώτερα στελέχη εξέταζαν λεπτομερώς τα πάντα, ακόμη και τις πιο μικρές αλλαγές στον σχεδιασμό των κινητήρων.
Θεωρείται απίθανο να μη γνώριζαν μια τεχνολογία που τοποθετήθηκε σε εκατομμύρια οχήματα.
Πηγή www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου